Til alle beboere

Herved følger en oppdatering i forbindelse med overgangen til Tv og bredbåndsløsning fra GET.

Utskiftning av kabler og utstyr skal nå være utført, og borettslaget har da et oppgradert og tidsriktig nett mellom Grendehuset og alle beboere. (Det ligger fiberkabel inn til grendehuset, så spres signalene videre derfra i coaxialkabler til hver enkelt beboer via et systematisk «spredernett»)

Styret har vært rundt i borettslaget og blitt enige med 25 beboere om å føre «logg» på hvordan disse opplever både TV og internettforbindelse, og logge hva som er gjort fra beboers side, dersom det oppleves problemer. (Kontaktet kundeservice, når, hva og ble problemet løst, ol.) Styret vil da mot slutten av måneden (oktober) samle inn «loggene» og lage en samlerapport til GET for å ha dokumentert grunnlag for et saklig driftsmøte.

Det har vist seg at enkelte beboere har opplevd å bli fakturert for tjenester/produkter som allerede er inkludert i «husleien». Dette er en feil som styret og GET har avklart, og GET driver i skrivende stund med korrigering.  Feilen er oppstått som en konsekvens av at avtalen styret har fremforhandlet, er unik og det er en del tilleggstjenester som ikke alle ansatte i GET har oppfattet når beboere har bestilt tjenester, noe som da igjen har resultert i at beboere er fakturert direkte.

For ordens skyld er det det under her som gjelder, stemmer ikke dette med hva dere blir fakturert for neste gang (november), ta kontakt med GET kundeservice på tlf. 21 54 54 54, eller oppsøk dem i sentrum, Østre Strandgate 80 (åpent fra 10:00 til 17:00, ukedager)

Avtalen enkelt forklart.

Dersom du ikke har bestilt noe ekstra, skal du ikke motta faktura i det hele tatt fra GET.

 

De som bestilte ekstra Get-Micro eller TV Premium fotballkanal innen fristen 01.10.2019, skal ikke betale noe ekstra (er det bestilt etter 01.10.2019, blir dere fakturert iht prisene tilgjengelig på get.no )

Dersom dere har bestilt den nyeste TV boksen til GET, «GETboX», skal det betales 49 NOK pr måned, pr box (Det skal ikke betales 499,- i etableringskostnad for denne boksen, da det er inkludert i vår avtale.)

Dersom dere har bestilt utvidet bredbåndslinje, skal prisen dere blir belastet være følgende:

Dersom dere mener dere er fakturert feil, eller at noe ikke stemmer, kontakt GET pr.

tlf. 21 54 54 54, eller oppsøk dem i byen. Skulle dere finne at det fremdeles ikke stemmer, ta kontakt med styreleder etter 16:00 på hverdager.

Styret gjør også oppmerksom på at det er 204 modemer som er delt ut, samt 250 tunere. Det er dessverre naturlig at det kan være feil på noe av utstyret, men det vil bli rettet opp i. Igjen, kontakt GET før dere kontakter styret. Styret har lite teknisk kompetanse, og vil uansett måtte henvise dere til GET.  Styret involveres kun dersom det skulle være urimelig eller noe direkte feil som ikke blir løst.

FJERNKONTROLL TIL GET MICRO (gjelder kun GET Micro)

Enkelte beboere synes det var litt vel mange knapper på fjernkontrollen som fulgte GET Micro boksen. Dersom du er en av dem, kan vi informere om at GET tilbyr de som ønsker det å bytte ut fjernkontrollen med en «forenklet» versjon, helt gratis. Da med den/de gamle dere har til GET, Østre Strandgate 80 (rett ved snadderkiosken), så får dere ny i retur.

Last ned ved å åpne lenken under.
Get-info Oktober