Styret har de siste måneder evaluert og sondert terrenget for leveranse av TV og internettsignaler til borettslaget.
Vi fortsetter med dagens løsning
Først ble det vurdert å oppgradere hele nettet vårt til fiber, men den løsningen ville blitt veldig dyrt i forhold til hva vi ville fått igjen i forhold til hva vi har i dag. Hvis vi skulle ha byttet til fiber måtte vi ha gravd ned nye kabler osv. og dette ville gitt oss en vesentlig økning i månedspris.
Feil på nettet?
Noen ganger blir det dessverre feil på nettet, og vi får tilbakemelding om at internett leverandøren vår er dårlig, men fakta er at de aller fleste feilene ligger på vår side av nettet. Fra Grendehuset og ut til boligene. Dette nettet eies av borettslaget og feil her vil oppstå uavhengig av hvilken leverandør vi velger.
I avtalen vår med Telia så ligger service og drift av hele anlegget, slik at Telia retter feil som måtte oppstå i borettslagets nettverk.
Vi har fått en god avtale
Vi har fått et veldig god avtale med Telia, hvor månedsprisen vil ligge fast de neste tre årene.
Vår kollektivavtale blir “Kollektiv Flex Universal 100”, hvor man som tidligere får poeng som kan byttes rundt slik brukerne ønsker. Her kan du velge mellom tv, internett og strømmetjenester. Og har man behov for ekstra kan dette oppgraderes til en billig penge. Mer informasjon om ditt abonnement finner du på telia.no.
I avtalen har vi fått med at man selv kan velge tv boks og man har tilgang på trådløs ruter Wifi 6. Om du skulle ha problemer med ditt utstyr, så kontakt Telia kundeservice, eller stikk innom Telia sine butikker (Sørlandssenteret og Sandens) så hjelper de deg gjerne.
Telia vil også oppgradere vårt interne nett slik at det blir enda bedre.
Laster inn kommentarer...
Du må være logget inn for å legge inn en kommentar.
Du må være logget inn for å legge inn en kommentar.